Saturday 18 October 2008

o lume de "imagini"

la tv ruleaza un documentar despre "matrix" si cum a reusit o serie de film mai mult sau mai putin fericita sa descrie un concept: "realitate iluzorie".


un mic exrcitiu de imaginatie: tu esti ion, cu visele tale de ion, cu imaginea ta de ion, cu dorintele tale, cu aspirationalul tau, care vrea doar sa se exprime pe sine prin ion astfel ca lumea sa-l cunoasca, accepte, iubeasca and so on.
ion merge pe strada si se opreste in fata unei vitrine - expus Forbes top 100.
merge acasa si vede o emisiune tv despre magnitudinea unui fapt ca acela de a fi in forbes top 100 (nu stia conceptul inca). si incep si materialele publicitare, si bombardamentele de idealuri care de care mai felurite: frumusete, bani, succes, putere..................
ce se intampla cu aspirationalul lui ion? iubiti-ma, acceptati-ma, cunoasteti-ma, asta sunt eu, stau gol in fata voastra devine vreau proprietatea aia de marimea dr taberei din monte carlo, 3 avioane sau macar un amarat de ferrari (asta pentru ai mai rafinati, ca pe meleagurile lui ion se poarta alte fiare), vreau sa fiu eu pe coperta, vreau eu sa fiu pe generic, vreau ca eu sa conduc lumea si sa apara ioni care sa-si doreasca sa fiu eu (asta nou, asta mai fals)


so, la un nivel de creionare a eu-ului cata fictiune e intr-o realitate ILUZORIE?


si ca tot am ajuns aici, o data la 4 ani, sub pretextul "vrei sa fii cel mai puternic om din lume?" in america are loc competitia care desemneaza cea mai tare campanie publicitara mondiala. se ia una bucata maimutoi, se pune pe foaie fiecare cuvant din fiecare aparitie in public pentru urmatorul an de catre niste monstruozitati de echipe (atat ca numar cat si ca "drive") iar castigatorul e o imagine a idealului lor si in nici un caz omul care te va conduce. cum te poti suporta sa faci parte dintr-o astfel de societate?


No comments: